+45 43 73 42 43 [email protected]
Nu har du mulighed for at få finansieret din tandlægeregning

Finansiering​

Har du spørgsmål til finansiering?

Læs mere her

HVOR ANSØGER MAN OM LÅN?

Man søger om lån på vores hjemmeside www.patientlaan.dk

HVEM KAN ANSØGE OM LÅN?

Alle over 18 er velkomne til at søge lån hos Patientlån. Vi vurderer alle ansøgninger individuelt. Dog må man ikke være registreret i RKI eller Debitorregistret.

KAN MAN LÅNE, HVIS MAN ER REGISTRERET I RKI ELLER DEBITORREGISTRET?

Nej, hvis du er registreret i RKI eller debitorregistret, har vi desværre ikke mulighed for at lave et lån til dig.

JEG ER REGISTRERET I RKI, MEN MIN MOR VIL GERNE LÅNE (ELLER KAUTIONERE) FOR MIG, KAN HUN DET?

Nej, lån følger altid CPR nummeret, så lånet kan ikke stå i et andet navn.

HVILKE LÅN HAR PATIENTLÅN?

Patientlån har to rentefrie lån og et lavrente lån. Se flyer for information om disse.

HVAD ER RENTEN?

Debitorrenten er 9,45% p.a.

HVAD SKAL MAN BRUGE FOR AT SØGE HOS PATIENTLÅN?

I låneprocessen skal vi for visse større lån bruge en lønseddel og nogle skattedokumenter. Vi hjælper selvfølgelig med indhentning af skattedokumenter.

SKAL MAN BRUGE ET OVERSLAG FØR MAN SØGER?

Nej, vi skal ikke bruge et overslag på behandlingen, før lånet kan blive godkendt. Det er dog en god idé, at du undersøger, hvor meget du skal bruge før du går i gang, så du er sikker på at der er penge nok til din behandling.

KAN MAN FORHØJE SIT LÅN?

Nej, det er ikke muligt at forhøje sit eksisterende lån. Det er en god idé at have undersøgt, hvor meget behandlingen koster, så man får lånt til det hele, inden man søger om et lån

KAN MAN HAVE FLERE LÅN HOS PATIENTLÅN?

Ja, man kan godt have flere lån hos Patientlån.​

KAN MAN LAVE LÅN TIL FÆRDIGE BEHANDLINGER?

Nej, vi laver kun lån til fremadrettede behandlinger. Lånet skal derfor være godkendt inden du går i gang med din behandling.​

HVIS JEG SKAL BEHANDLES TO FORSKELLIGE STEDER, SKAL JEG SÅ HAVE TO LÅN?

Patientlån kan kun sende penge til den klinik, der står i kontrakten. Hvis de to klinikker samarbejder og vil afregne med hinanden internt, kan man lave en samlet ansøgning til en af klinikkerne. Hvis ikke, skal du søge om lån til hver sit behandlingssted.

HVORDAN UNDERSKRIVER MAN LÅNET?

Vi sender dig en kreditaftale, som du skal underskrive med dit NemID. Når du har gjort det, er lånet godkendt.

HVORNÅR UDBETALER I PENGENE?

Pengene bliver udbetalt til din valgte klinik. Vi udbetaler hver fredag og hvis du har en tid før, kan du fremvise din godkendte kreditaftale.

JEG HAR IKKE BRUGT ALLE PENGENE VED TANDLÆGEN, HVAD NU?

Du kan sagtens lade pengene stå hos tandlægen til fremtidig tandbehandling. Hvis du ikke ønsker det, kan du bede tandlægen sende de resterende pengene retur til Patientlån, så bruger vi pengene til at nedskrive din restgæld.

KAN JEG INDFRI MIN RESTGÆLD?

Ja, du kan indfri din restgæld til d. 1. i den førstkommende måned. Vi trækker dit restbeløb over PBS.

JEG HAR IKKE BRUG FOR LÅNET ALLIGEVEL, HVAD GØR JEG?

Du har 14 dages fortrydelsesret, så send os en mail med opsigelsen på [email protected] og bed tandlægen føre pengene retur, så sørger vi for, at dit lån bliver annulleret. Du vil betale renter for den periode pengene har været til rådighed, såfremt du har et lavrente lån

KAN JEG FØLGE MED I MIT LÅN?

Sammen med din kreditaftale får du en amortiseringstabel, så du løbende kan følgende med i din afbetaling.

Telefon

+45 43 73 42 43

Adresse

Ishøj Store Torv 21
2635 Ishøj

Åbningstider

Man + Ons: 8:30 - 15:00
Tirs + Tors: 9:00 - 17:00
Fredag: 8:30 - 14:00
Lørdag: (Akut modtagelse, efter aftale) 10:00 - 15:00